– Serviciul Achiziţii Publice este structura funcţională, care coordonează activităţile privind achizițiile publice în toate fazele de derulare: programare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare și contractare, conform legislaţiei în vigoare, și verifică asigurarea unui cadru corespunzător de aplicare conformă a legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, organizează și desfășoară procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică, întocmește Strategia Anuală de Achiziții Publice și Programul Anual al Achiziţiilor Publice.
În conformitate cu prevederile legislației incidente, autoritatea contractantă, prin compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice, are următoarele atribuții:
– întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării autorității contractante în SEAP sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
– întocmeşte si transmite direcţiilor/compartimentelor/structurilor din cadrul aparatului de specialitate și unităților subordonate Consiliului Județean Ilfov, solicitările privind întocmirea referatelor de necesitate, însoţite de specificaţiile tehnice, devizele estimative sau alte documente specifice, în vederea fundamentării strategiei anuale de achiziţii publice în condițiile legii și Programelor Anuale de Achiziţii Publice (PAAP);
– elaborează și, după caz, actualizează, pe baza necesităților transmise de celelalte compartimente ale autorității contractante, programul anual al achizițiilor publice și strategia anuală de achiziții;
– elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentației de atribuire și a strategiei de contractare, în cazul organizării unui concurs de soluții, a documentației de concurs și a strategiei de contractare, pe baza necesităților transmise de compartimentele de specialitate;
– îndeplinește obligațiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de Lege, respectiv anunțurile de intenție, invitațiile de participare, anunțurile de participare/simplificate, la termenele și în condițiile stabilite de lege;
– aplică și finalizează procedurile de atribuire și achizițiile directe, constituie și păstrează dosarul achiziției publice;
– propune și supune aprobării conducătorului autorității contractante, Președintelui Consiliului Județean Ilfov, componența comisiilor de evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurilor de achiziții publice;
– asigură asistență de specialitate autorităților administrației publice locale din județ instituțiilor și serviciilor publice aflate sub autoritatea Consiliului Județean Ilfov, la cererea acestora;
– emite opinii privind punerea în aplicare a legislației în domeniu, formulează puncte de vedere la proiectele de acte administrative în domeniul achizițiilor publice, la solicitarea secretarului general al județului sau la solicitarea Președintelui Consiliului Județean Ilfov;
– duce la îndeplinire prevederile ce decurg din programele, hotărârile și dispozițiile adoptate/emise de Consiliul Județean Ilfov și Președintele Consiliului Județean Ilfov;
– elaborează informări, rapoarte de activitate, lucrări de sinteză;
– soluționează sesizările și petițiile ce presupun rezolvarea unor aspecte ce țin de competența serviciului;
– stabilește și comunică obiectivele generale și specifice ale structurii în domeniul achizițiilor publice.