Județul Ilfov – Consiliul Județean

05.11.2021

  COMUNICAT DE PRESĂ

Proiectul integrat ,,Orbital București și Drumurile radiale conexe” a fost semnat

 

Președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Petru Ștefan Thuma, a semnat astăzi, 05.11.2021, protocolul de cooperare dintre Județul Ilfov – Consiliul Județean, Ministerul Transportului și Infrastructurii și Primăria Municipiului București, în vederea realizării și implementării Proiectului integrat Orbital București și Drumurile radiale conexe.

Acest protocol, cu o valoarea a investiției de 703,42 milioane de euro cu TVA, presupune conectarea Municipiului București cu actuala centură și cu Autostrada A0 prin zece drumuri radiale cu o lungime de peste 96,43 de kilometri, care vor intersecta un număr total de 30 de unități administrativ-teritoriale, în 31 de noduri rutiere.

În scopul operaționalizării acestui proiect, Consiliul General al Municipiului București  a aprobat încheierea acestui protocol cu două amendamente la protocolul inițial aprobat prin HCJ nr.168/30.09.2021. Ulterior, prin HCJ nr.202/04.11.2021, Consiliul Județean Ilfov a modificat Art.3 și Art.4 din proiectul de hotărâre inițial. Ca urmare a acestor modificări, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Regiunea București-Ilfov va fi actualizat numai după punerea în dezbatere publică a noilor soluții, respectiv zona Băneasa-Nord va fi conectată la sistemul de drumuri radiale propus în proiect, prin realizarea unei conexiuni din nodul aferent DR5 de la nivelul DNCB până la Aleea Teișani.

Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă  implementarea unor măsuri și proiecte pentru creșterea atractivității investiției A0 – Inel București pentru regiunea de Dezvoltare București- Ilfov, prin atragerea transportului de mărfuri și pasageri, prin generarea unui trafic eficient și rentabil. Un alt obiectiv constă în conexiunea cât mai facilă a autostrăzii A0 – Inel București cu municipiul București și cu aria metropolitană prin drumuri de legătură la aceasta – drumurile radiale. Cele zece drumuri radiale vor fi după cum urmează:

  • DR1 – Vest Expres: lungime de 8,98 km și realizează legătura între Autostrada A0 – Drumul Național Centura București (DNCB) – Bd. Timișoara. Cost estimat : 75,11 milioane de euro cu TVA;
  • DR2 – Autostrada A1: lungime de 12,02 km, scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 alAutostrăzii A1. Costul estimat : 42,90 milioane de euro cu TVA;
  • DR3 – Giulești Expres: lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungește până la DNCB, apoi realizează legătura cu Calea Giulești. Costul estimat : 72,62 milioane de euro cu TVA;
  • DR4 – Nord Expres: lungime de 12,59 km, realizează conexiunea localității Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungește spre DNCB și Bd. Poligrafiei. Costul total estimat : 102,39 milioane de euro cu TVA;
  • DR5 – Pipera Expres : lungime de 8,70 km, realizează legătura între Autostrada A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Penetrație Aleea Teișani. Costul total estimat : 77,66 milioane euro cu TVA;
  • DR6 – Afumați Expres : lungime de 4,39 km, realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumați. Cost total estimat: 34,14 milioane de euro cu TVA;
  • DR7 – Est Expres : lungime de 6,10 km, conectează Moara Domnească la Autostrada A0 și realizează legătura municipiului București la A0 prin Dobroești – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat : 58,34 milioane de euro cu TVA;
  • DR8 – Splai Expres, lungime de 5,49 km, conectează Autostrada A0 cu București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin Nodul Cernica. Costul total estimat: 36,51 milioane de euro cu TVA;
  • DR9 – Sud Expres; lungime de 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – B.dul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat: 96,44 milioane de euro cu TVA;
  • DR10 – Măgurele Expres: lungime de 9,62 km, realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Cost total estimat: 76,65 milioane de euro cu TVA.

Proiectul Orbital București va avea 31 de noduri rutiere, cu două noduri rutiere principale, cu rolul de a conecta rețeaua existentă la Autostrada A0. Este vorba despre Nodul rutier 1 care va conecta DJ 200 la Autostrada A0, pe teritoriul localității Ștefăneștii de Jos și va avea un cost total estimat de 7,14 milioane de euro cu TVA; Al doilea Nod rutier principal va realiza legătura între DN 3 și Autostrada A0 (Pantelimon), cu un cost total estimat la 14,90 milioane de euro cu TVA.

Finanțarea se va asigura din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Operațional Transport 2021-2027, cu un cost estimat de aproximativ 600 de milioane de euro, fără TVA. Estimativ, primele drumuri radiale vor fi deschise traficului în anul 2026.

Sari la conținut