Județul Ilfov – Consiliul Județean
24.11.2022
COMUNICAT DE PRESĂ
Trafic închis la ieșirea din sat Lipia, pe DJ 101B. Circulația, deviată prin Balta Neagră – Micșunești-Moară
Începând cu data de 29.11.2022, traficul rutier și pietonal va fi restricționat pe DJ 101B, pe varianta ocolitoare DC 8- DC 21A, ce tranzitează localitățile Balta Neagră și Micșunești-Moară. Devierea va începe din DJ 101B, de la intersecția cu DC8, din satul Lipia, și va continua spre Balta Neagră și Micșunești-Moară, apoi de la intersecția DC8 cu DC21A către satul Nuci, care reprezintă punctul de încheiere a devierii.
Aceste restricții sunt necesare întrucât Consiliul Județean Ilfov va demara lucrări de construcție ale unui nou pod, pe DJ 101B, km 39+276, peste râul Ialomița, în amplasamentului podului existent.
Valoarea investiției este de 10.290.376 lei (fără tva), fonduri proprii ale Consiliului Județean Ilfov, dar și fonduri externe.
Lucrările se vor desfășura pe o perioadă de 18 luni de la ordinul de începere, iar pe durata execuției circulația rutiera va fi interzisă în amplasamentul lucrării, existând o deviere care va fi semnalizată corespunzător.
DJ101B, drum județean cu o lungime de 47.4 km, leaga localitățile Periș-Țâncăbești-Vlădiceasca-Snagov-Gruiu-Nuci-Merii Petchii și traversează, la km 39+276, în sat Lipia, comuna Gruiu, râul Ialomița, pe un pod construit în anul 1971, cu două deschideri de 33.00 metri și o lungime totală de 71.95 metri. În stadiul actual, partea carosabilă pe pod are lăţimea de 9,10 metri și nu are prevăzute trotuare.
Noul pod, în varianta aprobată de către Consiliul Județean Ilfov, în cadrul comisiei tehnico-economice, va avea trei deschideri de 24 metri fiecare și lungimea totala de 78,3 metri.
Partea carosabila pe pod va fi de 7,8 metri, marginită de două trotuare denivelate, de 1,5 metri fiecare.
Execuția noului pod implică realizarea mai multor categorii de lucrări, printre care lucrări de demolare a podului existent, lucrări de deviere a apei prin diguri de pământ, precum și realizarea trotuarelor, care să asigure o lățime utilă de un metru;
Devierea tranzitării rutiere și pietonale pe rute ocolitoare este obligatorie, lucrările pentru noul pod urmând să se realizeze cu închiderea totală a circulației pe tronsonul de drum specificat. In acest sens, circulația se va devia pe rute ocolitoare, inclusiv circulația STB.